piątek, 8 czerwca 2012

EURO 2012 !




Takie wydarzenie nie jest codziennie .. ;)
Myślę, że bardzo dużo z Was oglądało mecz Polska-Grecja.
No, ja bynajmniej oglądałam i wiem, że skończyło się to remisem, mogło być lepiej .... Ale nie narzekajmy; Ja osobiście spodziewałam się porażki ;)
A wszystko zaczęło się tak ....


Czasami mogło by się wydawać, że troszkę przesadzają z tymi EURO, ale jak już wspominałam to jest wydarzenie bardzo rzadkie ...
I troszkę z wikipedii - Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej 2012 oficjalnie UEFA EURO 2012 -czternasty turniej o mistrzostwo Europy w piłce nożnej. Organizowany wspólnie przez Polskę i Ukrainę. 14 grudnia 2009 na placu Michajłowskim w Kijowie oficjalnie zaprezentowano logo i hasło „Razem tworzymy przyszłość”.Euro 2012.
8 czerwca 2012 turniej rozpoczął mecz otwarcia na Stadionie Narodowym w Warszawie,w którym Polska zremisowała z Grecją, a faza grupowa zakończy się 19 czerwca. Ćwierćfinały zostaną rozegrane od 21 do 24 czerwca, półfinały - 27 i 28 czerwca. 1 lipca 2012 odbędzie się finał Mistrzostw na Stadionie Olimpijskim w Kijowie
Na turnieju zostanie rozegranych 31 meczów i zagra 16 drużyn narodowych wyłonionych w kwalifikacjach, w których brało udział 51 państw, między sierpniem 2010 a listopadem 2011. Zwycięzca otrzyma automatyczną kwalifikację do Pucharu Konfederacji w piłce nożnej 2013 w Brazylii. Będzie to ostatni turniej rozegrany w tym systemie, od 2016 roku rywalizować będą 24 drużyny.



 Na Euro 2012 została zaprojektowana specjalna piłka, przez firmę Adidas.


Oficjalnymi maskotkami są Slavek i Slavko - zostały zaprezentowane 16 listopada 2010 roku. Za projekt i wykonanie odpowiedzialna jest firma Warner Bros. Postacie mają przedstawiać bliźniaków - Polaka i Ukrainca, ubranych w stroje piłkarskie w barwach narodowych swoich drużyn.

Nie zapominamy również o wielkim otwarciu Stadionu Narodowego w Warszawie -



Na koniec chciałam dodać, że pomysł na post był Ani. Tylko go troszkę podrasowałam ;D

2 komentarze:

  1. Te emocje jak to oglądałam...
    Bezcenne :)
    http://iloveitblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. mecz z Grecją oglądałam tylko przez 10 min. ;P ale z Rosją obejrzałam cały :D
    Polacy do boju xP

    OdpowiedzUsuń