wtorek, 15 maja 2012

Latte Art :)

Przed stawie Wam dzisiaj sztukę malowaniem mlekiem po kawie.
Z tego co się dowiedziałam nazywa się Latte Art ( z stąd też tytuł posta )
Myślę, że każdy widział jakiś, choćby jeden niesamowity wzór na powierzchni napoju, a jeśli nie widział to zaraz zobaczy ;D

Kilka wzorów :

CoffeeArtCollage
Kiedy to powstało ?
Pomysł powstał w latach osiemdziesiątych i szybko zdobył uznanie. 

Trochę o technikach Latte Art ...
Wyróżniamy 2 techniki :
1.Free pour latte- to malowanie przy pomocy mleka lanego z dzbanka.
2. Etching- Polega na operowaniu rysikiem lub sosem po powierzchni kawki.

Podobno najładniejsze wzory powstają przy użyciu obu metod. 

Dlaczego o tym napisałam ?
Uważam, że osoby, które to wykonują są bardzo kreatywne. Poza tym ja osobiście jestem pod wrażeniem co umieją niektórzy ludzie. Naprawdę podziwiam to co robią. Ja osobiście nie miała bym do tego cierpliwości. 

I na koniec filmik, który pomoże osobom zainteresowanym tą sztuką :




I jak wam jak się podoba Latte Art?
Umiecie wykonać coś podobnego ?





3 komentarze:

  1. Podziwiam ludzi, którzy potrafią coś takiego zrobić.

    monikamrowa

    OdpowiedzUsuń
  2. ładne, bardzo podoba mi się małpka, jest słodka:)
    sunflower

    OdpowiedzUsuń