piątek, 27 kwietnia 2012

Gra planszowa.

W 100 poście na blogu pokaże Wam, jak wykonałam samodzielnie grę planszową. Na moim przykładzie jest tematyką lektura : " W pustyni i w puszczy " .
Efekt końcowy wyglądał tak :




Gra miała ponad 120 pól. Jak ją zrobiłam ? To proste ! Na kartce A-3 narysowałam kwadraciki w pionie i poziomie. Po czym pozaznaczałam ołówkiem gdzie mają być większe pola dzięki którym będziemy się mogli przesunąć dalej czy też cofnąć. Na 2 obrazku jak pewnie zauważyliście leży mniejsza kartka A-4 gdzie były opisane szczegółowe zasady gry oraz opis każdego obrazka na którym stanęliśmy np. Nr.8 -  Na swojej drodze napotykasz lwa. Rzuć kostką, aby dowiedzieć się czy udało Ci się go pokonać. Parzysta liczba oczek oznacza zwycięstwo, nieparzysta – porażkę. Jeśli wygrałeś idziesz do przodu 4 pola, jeśli przegrałeś cofasz się o 6 pól. Na koniec zamalowałam niektóre kwadraciki flamastrami i dokleiłam wydrukowane obrazki oraz narysowałam strzałki, które pokazują gdzie mamy się kierować. Myślę, że to tyle ;-)


I jak Wam się podoba ta gra ?
Będziecie próbować to robić ?

4 komentarze:

  1. fajny pomysł, ale póki co wystarczy mi Życie, Cluedo i Scrabble:)
    sunflower

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetna jest. Fajnie wygląda. Jak będę robiła to skorzystam z twojego pomysłu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem czy dałabym radę zrobić taką gre z powodu mojego lenistwa, ale podziwiam cię

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam potrzebuję zasad gry , w pustyni i w puszczy,, ale nie mogę się rozczytać czy mogę prosić o zdjęcie ?

    OdpowiedzUsuń